’The Real Greek’ laver millioner på Reffen

april 19, 2024

Jeppe Villadsen foran sin butik på Stefansgsade, Nørrebro. Foto. Ebbe Fischer

Lazaros Michailidis har stået på Reffen i syv år. Foto: Ebbe Fischer

Deres rekord er 9 mio. kr. i årsomsætning, og de har stået på Reffen i årevis. Den sande græker fortæller her, hvordan han sørger for at få succes på Refshaleøens store streetfoodmarked.

 

Af Ebbe Fischer

”Du skal tro på dit koncept og gå all in på det. Det er de bedste råd, jeg kan give.”

Sådan lyder det fra græske Lazaros Michailidis, som står i sin bod på Reffen.

“Det er jo også derfor, vi hedder The Real Greek. Vi er to partnere, begge grækere, og hele vores staf er også grækere,” fortæller Lazaros.

 

Græsk brand sælger

Det er hans syvende sæson, og han oplever, at mange efterspørger den autencitet.

”Kunderne spørger altid: Er I rigtige grækere? Så siger vi jo ’ja da, vi er fra Grækenland!’ Og så kan du se lettelse i deres ansigt. Så kan de roligt bestille græsk mad hos dig,” siger han og tilføjer:

”Vi laver traditionel græsk streetfood. Forskellige kødretter – f.eks. svin, lam og kylling, og så har vi en vegetarisk græsk salat.”

Lazarus fortæller, at boden har en god omsætning, og at rekorden er næsten 9 mio. kr. i indtægter på en sæson – altså på seks måneder. Og succesen skyldes den umiskendelige græske profil, mener han.

 

Detaljer skal være i orden

Lazaros Michailidis uddyber, hvordan han sørger for at få alt på plads.

”Der er smart at have styr på alle detaljer – skilt, din bods fremtoning osv. Udover at have konceptet på plads, skal du også repræsentere din foodtruck meget stærkt – også i din omgangsform på pladsen,” siger han.

 

Kongen af dansk streetfood: Sådan laver vi business på REFFEN

 

Related Articles

Danmarks største sommerhusområde får fast streetfoodmarked

Danmarks største sommerhusområde får fast streetfoodmarked

Strandlyst Street Food åbner nu i et nyt setup og kommer til at køre hele sommeren. Arrangøren fortæller her, hvad man kræver af de foodtrucks, der skal være med.   Af Ebbe Fischer En miniudgave af Reffen. Det er ambitionen i Odsherred ud til Sejerøbugten -...

Kongen af dansk streetfood: Sådan laver vi business på REFFEN

Kongen af dansk streetfood: Sådan laver vi business på REFFEN

Deli News har mødt CEO i Street Food District - Jesper Julian Møller - til en snak om streetfoodmarkedet med afsæt i Danmarks største af slagsen. Vælg et råt sted, hiv de seje folk ud og udvælg dine trucks med omhu. Så kommer der mange mennesker, lyder beskeden....

Sponseret: Inspiration til sommerens bagværk

Sponseret: Inspiration til sommerens bagværk

Inspiration til sommerens bagværk til bagerierne og de professionelle køkkener Bliv klar til sommerens kommende sæson med Valsemøllens nye sommerkampagne til professionelle. Vores udviklingsbagere har haft travlt med at udvikle nye opskrifter og inspiration, med fokus...