’The Real Greek’ laver millioner på Reffen

april 19, 2024

Jeppe Villadsen foran sin butik på Stefansgsade, Nørrebro. Foto. Ebbe Fischer

Lazaros Michailidis har stået på Reffen i syv år. Foto: Ebbe Fischer

Deres rekord er 9 mio. kr. i årsomsætning, og de har stået på Reffen i årevis. Den sande græker fortæller her, hvordan han sørger for at få succes på Refshaleøens store streetfoodmarked.

 

Af Ebbe Fischer

”Du skal tro på dit koncept og gå all in på det. Det er de bedste råd, jeg kan give.”

Sådan lyder det fra græske Lazaros Michailidis, som står i sin bod på Reffen.

“Det er jo også derfor, vi hedder The Real Greek. Vi er to partnere, begge grækere, og hele vores staf er også grækere,” fortæller Lazaros.

 

Græsk brand sælger

Det er hans syvende sæson, og han oplever, at mange efterspørger den autencitet.

”Kunderne spørger altid: Er I rigtige grækere? Så siger vi jo ’ja da, vi er fra Grækenland!’ Og så kan du se lettelse i deres ansigt. Så kan de roligt bestille græsk mad hos dig,” siger han og tilføjer:

”Vi laver traditionel græsk streetfood. Forskellige kødretter – f.eks. svin, lam og kylling, og så har vi en vegetarisk græsk salat.”

Lazarus fortæller, at boden har en god omsætning, og at rekorden er næsten 9 mio. kr. i indtægter på en sæson – altså på seks måneder. Og succesen skyldes den umiskendelige græske profil, mener han.

 

Detaljer skal være i orden

Lazaros Michailidis uddyber, hvordan han sørger for at få alt på plads.

”Der er smart at have styr på alle detaljer – skilt, din bods fremtoning osv. Udover at have konceptet på plads, skal du også repræsentere din foodtruck meget stærkt – også i din omgangsform på pladsen,” siger han.

 

Kongen af dansk streetfood: Sådan laver vi business på REFFEN

 

Related Articles

Ballade om ejerskabet af Aarhus Street Food

Ballade om ejerskabet af Aarhus Street Food

Thomas Bendtsen og Britt Vorre er købt ud af Aarhus Street Food, og det kom som lidt af et chok for mange. Angiveligt også for dem selv. Her er hvorfor.   Af redaktionen / ef Makkerparret har kunnet præsentere en række millionoverskud, og derfor blev mange...

Scandic-direktør: Sådan åbner vi os ud mod byerne

Scandic-direktør: Sådan åbner vi os ud mod byerne

Et hotel er ikke længere bare et hotel - mange ønsker i langt højere grad at være en del af byen. Det kan nemlig ses på bundlinjen. Deli News har talt med en ansvarlig om kædens tilgang. Af Ebbe Fischer F&B direktør i Scandic, Karsten Felvang Nielsen, fortæller...