Progressivt restaurantkoncept inddrager teknologien mere end nogensinde

februar 16, 2024

Jeppe Villadsen foran sin butik på Stefansgsade, Nørrebro. Foto. Ebbe Fischer

Foto: Pixabay

Teknologien skal bruges til meget mere og give gæsterne en virtuel rejse, der matcher smagsrejsen. Sådan lyder et koncept, der har fået stor opmærksomhed og masser af Michelinstjerner.

 

Af redaktionen

”Denne multisensoriske oplevelse bliver taget til helt nye højder på den eksperimenterende high-tech restaurant.”

Sådan skriver Retail Institue Scandinavia i februar 2024  om en meget speciel restaurant i Shanghai.

 

Fransk stjernekok bag

Vi taler om den verdensberømte restaurant ’Ultraviolet’, der er udviklet af den franske stjernekok Paul Pairet og stadig bliver forfinet i sit teknologiske udtryk trods et dusin år på bagen.

”Ved brug af teknologi formår restauranten at skabe en helt unik restaurantoplevelse, hvor gæsterne bliver transporteret ind i forskellige universer, som spiller tæt sammen med det, de får på tallerknen. Med skiftende projekterede billeder på væggene, gulvet, bordet og loftet i sammenspil med varierende lydbilleder og sensorer, som kan opfange gæsternes bevægelser, tager Ultraviolet gæsten med på en rejse, hvor miljøet hele tiden skifter afhængigt af serveringerne og gæsternes interaktioner med maden,” skriver Retail Institute Scandinavia.

 

Michelin giver tre stjerner

Udover at give topkarakteren tre stjerner til restauranten siden 2018, skriver den famøse Michelinguide følgende i sin nyeste version:

This multi-sensory experience at a secret location that combines innovative and surprising dishes with lights, sounds and scents will give you quite an adrenaline rush. After the success of Mr & Mrs Bund, chef Paul Pairet created this clever concept where 10 lucky diners are taken on an interactive culinary journey beyond their wildest dreams. Be dazzled by the creative mix of tastes, unconventional presentations and enthusiastic service, all enhanced by imagination.

 

Related Articles

Gult kort til restaurantens gæster?

Gult kort til restaurantens gæster?

Ubehøvlede gæster, der går efter medarbejdernes seksualitet, køn, etnicitet eller udseende, har siden årsskiftet kunnet få et gult kort for dårlig opførsel hos Madklubben.   Af redaktionen Og det gule kort kan veksles til et farvel og tak, hvis ikke det hjælper,...

Vaffelbaroner vil disrupte markedet med fokus på færdige løsninger

Vaffelbaroner vil disrupte markedet med fokus på færdige løsninger

Har et hotel eller en restaurant mod på at begynde at sælge friske vafler, kan de købe et færdigt sæt hos danske Waffle Barons. De unge iværksættere har nu solgt deres fysiske salgssteder og har intet showroom - for det handler om at fokusere på sit koncept og hullet...