Royal Unibrew opkøber mikrobryggeri

december 21, 2023

Kirsten Østergaard Poulsen har før haft succes med at forudse en markedsudvikling. Privatfoto

Pressefoto: Royal Unibrew

Af redaktionen

Royal Unibrew har opkøbt bryggeriet Too Old To Die Young af REKOM Group.

Det skriver Royal Unibrew i en pressemeddelelse.

Ildsjælene bag Too Old To Die Young fortsætter deres arbejde med brandet, der nu vil indgå som en del af Royal Unibrew-koncernen.

 

Ambitioner indenfor specialøl

Som de nye ejere af rettighederne til det hippe brand vil Royal Unibrew styrke deres position på craft beer-markedet.

Kasper Ryttersgaard Jacobsen er general manager og vicepresident hos Royal Unibrew. Han glæder sig over aftalen.

”Royal Unibrew har fået mulighed for at overtage Too Old To Die Young, som er et stærkt og spændende brand med stort potentiale. Aftalen er ikke kun et udtryk for vores ambition om at være førende inden for craft og premium øl, men også vores respekt for det unikke håndværk og karakter, som Too Old To Die Young repræsenterer,” siger han ifølge pressemeddelsen.

I forvejen ejer Royal Unibrew brands som Royal Beer, Faxe og Mokaï.

 

Too Old To Die Young

Det prisvindende brand blev stiftet i 2021 og kombinerer efter eget udsagn øl og visuelle elementer til at fortælle historier. Stifterne ser frem til en styrkning af brandet gennem Royal Unibrew.

”Vi glæder os over at udvide samarbejdet med Royal Unibrew, som med sin stærke og brede portefølje inden for craft og premium øl har bevist, at de har, hvad der skal til for at udvikle et brand som Too Old To Die Young,” siger medstifter og CEO i Too Old To Die Young, Jesper Larsen.

Foruden bryggerier i Sønderborg og Løkken tæller brandet også en ølbar i Ravnsborggade på Nørrebro.

Kilde: Royal Unibrew

Related Articles

Lækkede oplysninger om erhvervsstøtte giver uro i branchen

Lækkede oplysninger om erhvervsstøtte giver uro i branchen

Af redaktionen Varslede besparelser på to milliarder kroner på det danske erhvervsstøttesystem har længe været en kilde til uro for de organisationer, som beskæftiger sig med turisme og turismeudvikling i Danmark. Det skriver Turistmonitor, ifølge HORESTA.  ...

Samarbejde med Carlsberg giver Mikkeller chancen for at erobre verden

Samarbejde med Carlsberg giver Mikkeller chancen for at erobre verden

Af redaktionen Mikkeller og Carlsberg har indgået et 'distributionssamarbejde', hvilket har til formål at øge tilgængeligheden af Mikkellers øl via Carlsbergs kanaler. Det oplyser Mikkeller i en pressemeddelelse. I forbindelse med aftalen erhverver Carlsberg 20 pct....

Vækst: Grød er cool

Vækst: Grød er cool

Kæden GRØD vokser og har nu også åbnet i Norge. Deli News har talt med virksomhedens Chief Marketing Officer om et decideret grød-community. Og selvfølgelig den lækre spise - grød behøver nemlig ikke være hverken alt for sødt eller kedelig fattigmandskost. Eller bare...