”Dagrofa Foodservice hjælper os med en direkte kontakt til industrien”

august 13, 2024

Jeppe Villadsen foran sin butik på Stefansgsade, Nørrebro. Foto. Ebbe Fischer

Buzz CPH og Dagrofa Foodservice indgår stor aftale. Fra venstre Niels Miles Frandsen (adm. direktør i Dagrofa Foodservice), Christian Brandt (direktør i Buzz CPH) og Nabil Habhabi (markedschef hos Dagrofa Foodservice). Pressefoto

LEVERANDØRER: De næste tre år leverer fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice råvarer til restauranterne Jagger, Otto og Ritta, som Buzz CPH står bag. Direktør i Buzz ser store strategiske muligheder i aftalen.

 

Af redaktionen

Fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice og restaurantgruppen Buzz CPH har pr. 1. august taget hul på et nyt partnerskab, der repræsenterer en årlig værdi på et større to-cifret millionbeløb.

Det fremgår af en pressemeddelelse.

 

Artiklen fortsætter længere nede

Sådan håndterer Jagger opskalering og rekruttering

Råvareleverandør

Samarbejdsaftalen betyder, at det nu er Dagrofa Foodservice, som leverer råvarer til Buzz CPHs kendte restaurantkoncepter Jagger, Otto og Ritta, der specialiserer sig i hhv. burgere, pizzaer og indiske retter.

Buzz CPH står i øjeblikket bag 31 lokationer i Københavnsområdet, men der er ambitioner om at åbne flere enheder i de kommende år. Christian Brandt, direktør i Buzz CPH, ser store perspektiver i aftalen.

”Dagrofa Foodservice hjælper os med en direkte kontakt til industrien. Vi får lov til at tale direkte med producenterne af eksempelvis økologisk oksekød – og det gør, at der opstår en større fleksibilitet og forhåbentlig også nogle udviklingsmuligheder på længere sigt.”

 

Artiklen fortsætter længere nede

Jagger: Vi gør en forskel i et allerede mættet marked

 

Christian Brandt understreger i samme ombæring, at virksomhedens egenproducerede varer fortsat finder vej til menukortet:

”Et af kerneelementerne i vores forretning er vores egenproducerede varer, som for eksempel vores økologiske burgerboller. Vi er glade for, at man hos Dagrofa Foodservice ser positivt på vores egenproduktion og vil hjælpe os med den del af forretningen også.”

Buzz CPH har desuden planer om at udvide antallet af restauranter ved at etablere restauranter i Norge. Ifølge pressemeddelsen kan Dagrofa Foodservice bistå med rådgivning om det norske marked, da NorgesGruppen er en del af ejerkredsen i Dagrofa.

 

Grøn omstilling i fokus

Et centralt element i samarbejdsaftalen er, at Dagrofa Foodservice skal understøtte Buzz CPH med virksomhedens grønne omstilling.

F.eks. har Dagrofa Foodservice i de senere år investeret i at blive dygtigere mht. dataindsamling og digitalisering, som gør det nemmere at arbejde med bæredygtighed og at imødekomme de stigende afrapporteringskrav.

Adm. direktør hos Dagrofa Foodservice, Niels Miles Frandsen, peger på det grønne element.

”Vi har brugt mange ressourcer på at blive bedre til at kunne hjælpe og rådgive vores kunder med deres bæredygtighedsarbejde, hvor vi bl.a. tager udgangspunkt i data, der f.eks. beskriver de enkelte varers CO2-udledning. Jeg er helt sikker på, at vi med vores kompetencer er i stand til at understøtte Buzz CPH i deres bestræbelser på at sætte ekstra turbo på den grønne omstilling, som de har meget fokus på.”

 

FAKTA:

Buzz CPH repræsenterer koncepterne Jagger, Otto og Ritta, som pt. har 31 lokationer fordelt på Sjælland. Samtidig står virksomheden også bag en populær app med navnet Buzz CPH, der har 100.000 brugere. Virksomheden er stiftet af den tidligere Michelin-kok Rasmus Oubæk, og der er stort fokus på at bruge råvarer af god kvalitet og med god smag: ’Never compromise on quality’.

Dagrofa Foodservice er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren og en del af Dagrofa-koncernen. Virksomheden leverer til mange forskellige kundesegmenter – fra den lokale café til Michelin-restauranter. Dagrofa Foodservice står også bag 30 Cash & Carry-butikker på tværs af landet og specialistselskaberne Grambogård, Grøn Fokus, HKI Ost og Prima Frugt.

 

Læs mere om Jagger på Deli

Jagger og Mick Jagger kæmper om navnet

Related Articles

”Vi har udnyttet de gode EU-tilskudsmuligheder, der er i provinsen”

”Vi har udnyttet de gode EU-tilskudsmuligheder, der er i provinsen”

Man kan hente store EU-midler, hvis man sørger for at søge rigtigt - med fokus på skabelse af arbejdspladser. Ejeren af Oremandsgaard har gjort det med succes, og han fortæller her om processen. Af Ebbe Fischer Oremandsgaard er en økologisk herregaard med fokus på...

Dagrofa investerer 1,3 mia. kr. i ny strategi med fokus på det lokale

Dagrofa investerer 1,3 mia. kr. i ny strategi med fokus på det lokale

Den danske dagligvarekoncern og grossist vil i sin foodserviceforretning vinde mindst 2.000 nye kunder blandt de professionelle køkkener. Af redaktionen/ef Dagrofa introducerer en ny treårig vækststrategi med navnet ’Gro’27 – vækst på vores måde’. Målet er at styrke...