Har du overvejet strategien for din forretning?

november 11, 2022

Har du overvejet strategien for din forretning – De 4 P’er er et nemt og hurtigt værktøj til sætte kursen.

Fra min egen baggård, blev jeg ansat i en restaurant/cafe, der åbnede fordi der overfor var en cafe med mange mennesker og tit kø for at komme til. Ejerens strategi var placeringen, kunderne var der og cafeen fik hurtig hurtigt fyldte lokale, kendskab og en identitet. Ejeren blev sulte og fortsatte væksten og fik et nyt sted i Nyhavn – samme strategi og naturligvis masser af kunder.    

Man kan hurtigt sætte sin kurs og finde bygge strategien sammen med det mix af P’er der virker for ens forretning og konkurrencen. Vi vil løbende supplere med cases og gode historier hvor steder og forretninger har fundet et klogt mix eller blot dyrker et af de 4 P’er til UG.

De 4 p’er

Promotion: medier, markedsføring, branding, identitetsskabelse, kendskab

Place: lokation, distribution, geografisk, logistik

Price:  Eksklusivt, økonomisk, value for money, rabatter, loyalitets priser, abonnement

Product: kvalitet, volumen, lokal, bæredygtigt, indpakning, service, oplevelsen

Ishusene der finder en plads på stranden, giver mening og food trucks der jagter events der dermed sikre en høj omsætning på kort tid.

Der er i Middelfart et ishus langt væk fra strande tæt på en skov – dette ishus er ikke kun kendt for deres is, men mængden af is, man som kunde kan købe. Her er det pris og produkt der anvendes, da placeringen ikke er åbenlys for et ishus. 

Som nævnt, vil vi løbende sende gode cases fra rundt om I Danmark – Har I gjort jer erfaringer med P’erne, og ønsker at videndele med andre, er I meget velkommen til at sende forslagene til os.

Man kan hurtigt sætte sin kurs og finde bygge strategien sammen med det mix af P’er der virker for ens forretning og konkurrencen. Vi vil løbende supplere med cases og gode historier hvor steder og forretninger har fundet et klogt mix eller blot dyrker et af de 4 P’er til UG.

Related Articles

Sponseret: Den nye generationen af take away

Sponseret: Den nye generationen af take away

Vi står over for en forandringstid, hvor det er afgørende, at vi revurderer og redefinerer vores forbrugsvaner for at skabe en mere bæredygtig fremtid. Kernen i denne omstilling er brugen af vedvarende materialer og genanvendelige løsninger, som danner grundlaget for...

Sponseret: Danske råvarer i kantinerne

Sponseret: Danske råvarer i kantinerne

Vi skal have meget mere dansk og økologisk mel i kantinerne! Kokkenes Køkken har netop taget en beslutning om at bruge 100% økologisk dansk mel og korn, i nyt strategisk samarbejde med Mejnerts Mølle og Aurion. Det at kantineleverandører aktivt tager stilling til og...

Sponseret: Alga – Bæredygtig emballage fra tang

Sponseret: Alga – Bæredygtig emballage fra tang

Duni indgår et partnerskab med Notpla og lancerer emballage fremstillet af tang. Som et første skridt i samarbejdet lancerer Duni Group en ny plastfri emballage med en unik algebelægning, udviklet af Notpla, der tilbyder både funktionalitet og forbedret...