Har du overvejet strategien for din forretning?

november 11, 2022

Har du overvejet strategien for din forretning – De 4 P’er er et nemt og hurtigt værktøj til sætte kursen.

Fra min egen baggård, blev jeg ansat i en restaurant/cafe, der åbnede fordi der overfor var en cafe med mange mennesker og tit kø for at komme til. Ejerens strategi var placeringen, kunderne var der og cafeen fik hurtig hurtigt fyldte lokale, kendskab og en identitet. Ejeren blev sulte og fortsatte væksten og fik et nyt sted i Nyhavn – samme strategi og naturligvis masser af kunder.    

Man kan hurtigt sætte sin kurs og finde bygge strategien sammen med det mix af P’er der virker for ens forretning og konkurrencen. Vi vil løbende supplere med cases og gode historier hvor steder og forretninger har fundet et klogt mix eller blot dyrker et af de 4 P’er til UG.

De 4 p’er

Promotion: medier, markedsføring, branding, identitetsskabelse, kendskab

Place: lokation, distribution, geografisk, logistik

Price:  Eksklusivt, økonomisk, value for money, rabatter, loyalitets priser, abonnement

Product: kvalitet, volumen, lokal, bæredygtigt, indpakning, service, oplevelsen

Ishusene der finder en plads på stranden, giver mening og food trucks der jagter events der dermed sikre en høj omsætning på kort tid.

Der er i Middelfart et ishus langt væk fra strande tæt på en skov – dette ishus er ikke kun kendt for deres is, men mængden af is, man som kunde kan købe. Her er det pris og produkt der anvendes, da placeringen ikke er åbenlys for et ishus. 

Som nævnt, vil vi løbende sende gode cases fra rundt om I Danmark – Har I gjort jer erfaringer med P’erne, og ønsker at videndele med andre, er I meget velkommen til at sende forslagene til os.

Man kan hurtigt sætte sin kurs og finde bygge strategien sammen med det mix af P’er der virker for ens forretning og konkurrencen. Vi vil løbende supplere med cases og gode historier hvor steder og forretninger har fundet et klogt mix eller blot dyrker et af de 4 P’er til UG.

Related Articles

Inspirationsmessen Casual Dining tiltrak

Inspirationsmessen Casual Dining tiltrak

Casual Dining, Dagrofa Foodservices’ årlige inspirationsmesse, tiltrak et stort professionelt publikum den 28. september i Bella Centret. Her stod mere end 75 udstillere i form af fødevareleverandører og producenter samt Dagrofa Foodservices egne specialistselskaber...