april 29, 2024
Compass Group har inviteret fem nyopstartede madiværksættere til at pitche deres bud på fremtidens madprodukt. Vinderen kan levere til Compass Groups kantiner via Dagrofa Foodservice.
Af redaktionen
Mavens Hule løber af stablen den 2. maj til fødevaremessen Food, Trends & Sustainability.
Det fremgår af et opslag på LinkedIn af indkøbsdirektør i Compass Group, Anne Ruberg.
Deltagere med særlige kompetencer
Compass Group Danmark Group står bag Mavens Hule, og Anne Ruberg bliver en del af dommerpanelet i selskab med Jesper Knudsen (køkkenchef hos Compass Group), Nabil Habhabi (markedschef hos Dagrofa Foodservice) og madekspert Mads Marschall.
De fem madiværksættere, som alle har en bæredygtig profil, er Havsmag (tang), uhhmami (plantebaseret fond og smag), Agrain (fødevareingrendienser af upcyclet mask), Contempehrary (nordisk tempeh) og Manna Food (plantebaserede økologiske produkter).
Præmien leveres til kantiner
Vinderprisen er, at madproduktet kan leveres til Compass Groups kantiner via Dagrofa Foodservice.
”Dermed er det også vigtigt, at det lever op til de krav, der er til fremtidens grønne madscene, og de forventninger der er hos vores kantinekunder,” skriver Anne Ruberg.
Hun tilføjer:
”Jeg glæder mig til at se, hvad fødevareiværksætterne har med til os. For hvis vi skal lykkes med hele tiden at løfte barren for at skabe flere bæredygtige tilbud, så er vi afhængige af, at vores leverandører udfordrer os med nye innovative muligheder.”
Kilde: Compass Group
%
Dit afsnit går her
Related Articles
Bagerkæde: Det digitale niveau eksploderer – nu udgør det 15 procent af omsætningen
Takeaway-bageri bliver mere og mere populært - særligt til festlige lejligheder som fødselsdage, hvor den traditionelle kagemand i dag er et stort takeaway-hit, lyder det. Af Ebbe Fischer ”De senere år har det digitale taget meget over, og både app og...
Lagkagehuset-boss: Du skal føre de klassiske bagerprodukter – ellers går kunderne andre steder hen
Danskerne er med på at prøve nye produkter hos bageren, men har man ikke styr på traditionerne, går det galt. Sådan lyder det fra Lagkagehusets CMO, Morten Vedel, som i et interview med Deli News fortæller om virksomhedens strategi. Efter nogle heftige og ekspansive...
Digital bager-take away hitter
Stor kæde melder, at deres udbringning bare vokser. Her er det afgørende at være til stede på de sociale medier, lyder det. Af Ebbe Fischer ”Der er ingen tvivl om, at hele loyalitetsprogrammet, som man har i lommen på mobiltelefonen, er vigtigt. Her ser vi...