juni 6, 2024
Det er kun et spørgsmål om tid, før danske Alchemist får titlen som verdens bedste restaurant, lyder det fra en stemme med fingeren på pulsen. At man er faldet fra nummer fem sidste år til nummer otte i år, bekymrer ham ikke.
Af redaktionen
“Selvom du er sprunget ind på listen hurtigt, kan du godt ryge lidt tilbage og køre frem og tilbage, før den ligesom sidder i skabet. Så jeg tror på Alchemist.”
Sådan siger Børsens gastronomiredaktør, Ole Troelsø, ifølge Berlingske.
Har været med til at dømme
I en årrække har Ole Troelsø været en del af den jury, der udpeger verdens 50 bedste restauranter. Den kåring, som Noma er løbet med fem gange.
Nu kan man imidlertid ikke længere være med, når man allerede har vundet titlen.
Kåring i denne uge
Torsdag blev årets 50 bedste så kåret ved en prisuddeling i Las Vegas, og Disfrutar fra Barcelona vandt titlen. Se top-50 her.
Eneste danske islæt på listen var denne gang Alchemist, der sidste år strøg op på femtepladsen fra plads nummer 18, men altså var nummer otte i år.
Det bekymrer imidlertid ikke Ole Troelsø.
“Fra at man gør noget, til at det ligesom trænger igennem og bliver anerkendt, der går noget tid,” siger han ifølge Berlingske.
“De (Alchemist, red.) skal bare gør det, de gør,” lyder rådet fra Ole Troelsø.
Related Articles
Bagerkæde: Det digitale niveau eksploderer – nu udgør det 15 procent af omsætningen
Takeaway-bageri bliver mere og mere populært - særligt til festlige lejligheder som fødselsdage, hvor den traditionelle kagemand i dag er et stort takeaway-hit, lyder det. Af Ebbe Fischer ”De senere år har det digitale taget meget over, og både app og...
Lagkagehuset-boss: Du skal føre de klassiske bagerprodukter – ellers går kunderne andre steder hen
Danskerne er med på at prøve nye produkter hos bageren, men har man ikke styr på traditionerne, går det galt. Sådan lyder det fra Lagkagehusets CMO, Morten Vedel, som i et interview med Deli News fortæller om virksomhedens strategi. Efter nogle heftige og ekspansive...
Digital bager-take away hitter
Stor kæde melder, at deres udbringning bare vokser. Her er det afgørende at være til stede på de sociale medier, lyder det. Af Ebbe Fischer ”Der er ingen tvivl om, at hele loyalitetsprogrammet, som man har i lommen på mobiltelefonen, er vigtigt. Her ser vi...