Flere og flere ’no shows’ får restauratør til at overveje drastisk modsvar

marts 2, 2024

Jeppe Villadsen foran sin butik på Stefansgsade, Nørrebro. Foto. Ebbe Fischer

Foto: Pixabay

De bestiller bord, men kommer aldrig. Hvis man er heldig, melder de afbud. Det problem kender de fleste i branchen, og nu vil københavnsk restauratør gøre noget ved det.

 

Af redaktionen 

”Det gør mig skuffet og frustreret.”

Sådan siger Jakob Koch Nielsen, der ejer Osteria Pirlo på Amager og en række andre spisesteder i København. Det skriver Berlingske.

Jakob Koch Nielsen taler om et udbredt problem:

“Folk bliver simpelthen væk oftere og oftere,” siger han til avisen efter at have været over 20 år i restaurationsbranchen.

 

Overvejer drastisk modsvar

Som svar vil han for det første forsøge at råbe folk op.

Og hvis det ikke virker, overvejer Jakob Koch Nielsen at tage et utraditionelt middel i brug.

”Vi er tæt på at indføre et gebyr, selvom det vil være et drastisk skridt. Der skal dog ikke ret meget mere til. Hvis denne her trend fortsætter, ender vi nok der,« siger Jakob Koch Nielsen til Berlingske.

 

 

Related Articles

Legendarisk københavnercafé genåbner

Legendarisk københavnercafé genåbner

Københavns vel nok cooleste café. Sådan var Café Sommersko kendt fra 1976 til 2017, men så lukkede den pludselig. Nu åbner den igen.   Af redaktionen I et opslag på Instagram afslører restauratør Nils Petter Bro, at han har store planer med den café, som tilbage...

Det bliver nemmere for næste generation at overtage restauranten

Det bliver nemmere for næste generation at overtage restauranten

Regeringen vil gøre det billigere for familieejede virksomheder, der står overfor et generationsskifte. Det kan få en stor impact i branchen. HORESTA jubler.   Af redaktionen SVM-regeringen har præsenteret udspillet ’Et stærkere erhvervsliv’, og regeringen vil...

Koncept: Bouillon fortsætter sit sejrstogt i Odense

Koncept: Bouillon fortsætter sit sejrstogt i Odense

Kan man gøre det lidt billigere end de andre, vælter kunderne ind i tusindvis. Det synes at være læren af en helt utrolig efterspørgsel hos restauranten med mottoet: Stor oplevelse - lille pris.   Af redaktionen Meget omtalte Bouillon åbnede på Frederiksberg...