Nyt koncept vinder frem i USA – kun for medlemmer!

januar 4, 2024

Kirsten Østergaard Poulsen har før haft succes med at forudse en markedsudvikling. Privatfoto

Arkivfoto: Huy Phan

En restaurant kun for medlemmer? Hvorfor ikke. Det er i hvert tilfælde et koncept, der vinder frem i USA, og som også snart kan komme til Danmark.

 

Af redaktionen

Et gebyr på 10.000 dollars. Om måneden. Det er prisen for at være medlem af en ny restaurant, der åbner i 2024 i Miami, og for dette beløb kan du så spise én gang om måneden til en ekstrapris på ca. 3.000 danske kroner. Pr. person, naturligvis. Det skriver Bloomberg.

 

Ny trend

Det handler om eksklusivitet. Members only. Og ved det omtalte projekt har man en af Japans bedste sushi-kokke, Hidefumi Namba, med på holdet.

Sushi Mamba, som restauranten skal hedde, er ifølge Bloomberg et hjørne af en ny tendens i USA. Et koncept, hvor en lille gruppe stenrige kunder skal betale gildet.

Tanken er, at de kommer til at kende personalet og således vil værdsætte madoplevelsen endnu mere. Og fortsat betale medlemsskab.

 

Søster i Tokyo

Sushi Namba har en navnesøster i Tokyo, som Hidefumi Namba også står bag og ejer.

Han er kendt for at servere hvert enkelt stykke sushi ved helt eksakte temperaturer. Hidefumi Namba serverer f.eks. altid et stykke med fed tun og ris ved præcis 23,88 graders varme, mens risene skal være præcis 40 grader. Så passer det nemlig perfekt sammen, er filosofien.

Related Articles

Gult kort til restaurantens gæster?

Gult kort til restaurantens gæster?

Ubehøvlede gæster, der går efter medarbejdernes seksualitet, køn, etnicitet eller udseende, har siden årsskiftet kunnet få et gult kort for dårlig opførsel hos Madklubben.   Af redaktionen Og det gule kort kan veksles til et farvel og tak, hvis ikke det hjælper,...

Vaffelbaroner vil disrupte markedet med fokus på færdige løsninger

Vaffelbaroner vil disrupte markedet med fokus på færdige løsninger

Har et hotel eller en restaurant mod på at begynde at sælge friske vafler, kan de købe et færdigt sæt hos danske Waffle Barons. De unge iværksættere har nu solgt deres fysiske salgssteder og har intet showroom - for det handler om at fokusere på sit koncept og hullet...