januar 4, 2024
En restaurant kun for medlemmer? Hvorfor ikke. Det er i hvert tilfælde et koncept, der vinder frem i USA, og som også snart kan komme til Danmark.
Af redaktionen
Et gebyr på 10.000 dollars. Om måneden. Det er prisen for at være medlem af en ny restaurant, der åbner i 2024 i Miami, og for dette beløb kan du så spise én gang om måneden til en ekstrapris på ca. 3.000 danske kroner. Pr. person, naturligvis. Det skriver Bloomberg.
Ny trend
Det handler om eksklusivitet. Members only. Og ved det omtalte projekt har man en af Japans bedste sushi-kokke, Hidefumi Namba, med på holdet.
Sushi Mamba, som restauranten skal hedde, er ifølge Bloomberg et hjørne af en ny tendens i USA. Et koncept, hvor en lille gruppe stenrige kunder skal betale gildet.
Tanken er, at de kommer til at kende personalet og således vil værdsætte madoplevelsen endnu mere. Og fortsat betale medlemsskab.
Søster i Tokyo
Sushi Namba har en navnesøster i Tokyo, som Hidefumi Namba også står bag og ejer.
Han er kendt for at servere hvert enkelt stykke sushi ved helt eksakte temperaturer. Hidefumi Namba serverer f.eks. altid et stykke med fed tun og ris ved præcis 23,88 graders varme, mens risene skal være præcis 40 grader. Så passer det nemlig perfekt sammen, er filosofien.
Related Articles
”Vi følger med tiden, men undgår at gå gourmetbagervejen”
Bodenhoff Bageri har haft stor vækst og består nu af 11 filialer i Storkøbenhavn. Christian Bodenhoff ejer kæden, og Deli News har sat ham stævne til en snak om bagerbranchen. Hans fokus er på traditionel kvalitet, mens han lader ’Michelin-bagerne’ have deres segment...
Bagerkæde: Det digitale niveau eksploderer – nu udgør det 15 procent af omsætningen
Takeaway-bageri bliver mere og mere populært - særligt til festlige lejligheder som fødselsdage, hvor den traditionelle kagemand i dag er et stort takeaway-hit, lyder det. Af Ebbe Fischer ”De senere år har det digitale taget meget over, og både app og...
Lagkagehuset-boss: Du skal føre de klassiske bagerprodukter – ellers går kunderne andre steder hen
Danskerne er med på at prøve nye produkter hos bageren, men har man ikke styr på traditionerne, går det galt. Sådan lyder det fra Lagkagehusets CMO, Morten Vedel, som i et interview med Deli News fortæller om virksomhedens strategi. Efter nogle heftige og ekspansive...