7-Eleven vil være eksklusive – lancerer egen dansk øl

november 16, 2023

Jeppe Villadsen foran sin butik på Stefansgsade, Nørrebro. Foto. Ebbe Fischer

PR-foto

Af redaktionen

Carlsbergbryggeriet Jacobsen har brygget en øl eksklusivt til 7-Eleven med navnet Cornerstore IPA. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Øllet er brygget med overskydende pulp fra juiceproducenten Frankly Juices. Produktet er dermed med til at afpudse 7-Elevens grønne profil, siden pulp er et restprodukt fra den koldpressede juice-produktion.

Lanceringen glæder Mads Egeskov Bach, brand manager hos Jacobsen.

”Vi er meget glade for at præsentere den nye Jacobsen Cornerstore IPA sammen med 7-Eleven og Frankly Juice. Det er første gang, vi brygger en øl til en af landets største convenience-kæder, så det er noget særligt for os. Nu har vi en øl, man kan købe lige rundt om hjørnet på farten,” siger han ifølge pressemeddelelsen.

 

Vil levere eksklusiv grøn convenience
7-Eleven har store ambitioner om at rykke på den grønne agenda, fortæller commercial director i 7-Eleven, Maria Gervig.

”Vores kunder får en helt unik øl, og vi rykker os i den rigtige retning i det fælles mål om at mindske madspild, hvilket er afgørende for mange af vores kunder. I 7-Eleven er kvalitet altid i fokus, og vi vil levere convenience med omtanke, men det kan vi ikke gøre alene. Når vi vil mindske madspild, er innovative partnerskaber helt afgørende, for hvis vi for alvor skal rykke noget i forhold til klimaet, skal det ske i fællesskab,” siger hun ifølge pressemeddelelsen.

Navnet på den nye øl stammer fra 7-Elevens ikoniske kendingsmelodi ’down on the corner’. Smagen er sød af frugtig fersken med modspil fra den velkendte citrussyrlighed fra IPA, melder bryggeriet.

Cornerstore IPA har en alkoholprocent på 5,5.

Related Articles

Københavnske kokke lader forklædet gå på skift i nyt koncept

Københavnske kokke lader forklædet gå på skift i nyt koncept

Spiserestaurant Helga byderet på et koncept uden hverken en fast lokation eller en fast chefkok. Af redaktionen Der er tale om et eventbaseret spisested, der rykker rundt fra gang til gang - og overlader taktstokken til en ny kok ved hver lokation. Også tjenerne og...

Eksperter: Sushi har toppet i Danmark

Eksperter: Sushi har toppet i Danmark

Salget af sushi er på vej ned, og mange steder kan nu sidestilles med pizza- og burgerbarer, lyder dommen.   Af redaktionen I februar kom det frem, at kæden Letz Sushi lukker efter 20 år på det danske marked. Nu taler flere branchekilder om, at sushimarkedet har...