november 16, 2023

PR-foto
Af redaktionen
Carlsbergbryggeriet Jacobsen har brygget en øl eksklusivt til 7-Eleven med navnet Cornerstore IPA. Det fremgår af en pressemeddelelse.
Øllet er brygget med overskydende pulp fra juiceproducenten Frankly Juices. Produktet er dermed med til at afpudse 7-Elevens grønne profil, siden pulp er et restprodukt fra den koldpressede juice-produktion.
Lanceringen glæder Mads Egeskov Bach, brand manager hos Jacobsen.
”Vi er meget glade for at præsentere den nye Jacobsen Cornerstore IPA sammen med 7-Eleven og Frankly Juice. Det er første gang, vi brygger en øl til en af landets største convenience-kæder, så det er noget særligt for os. Nu har vi en øl, man kan købe lige rundt om hjørnet på farten,” siger han ifølge pressemeddelelsen.
Vil levere eksklusiv grøn convenience
7-Eleven har store ambitioner om at rykke på den grønne agenda, fortæller commercial director i 7-Eleven, Maria Gervig.
”Vores kunder får en helt unik øl, og vi rykker os i den rigtige retning i det fælles mål om at mindske madspild, hvilket er afgørende for mange af vores kunder. I 7-Eleven er kvalitet altid i fokus, og vi vil levere convenience med omtanke, men det kan vi ikke gøre alene. Når vi vil mindske madspild, er innovative partnerskaber helt afgørende, for hvis vi for alvor skal rykke noget i forhold til klimaet, skal det ske i fællesskab,” siger hun ifølge pressemeddelelsen.
Navnet på den nye øl stammer fra 7-Elevens ikoniske kendingsmelodi ’down on the corner’. Smagen er sød af frugtig fersken med modspil fra den velkendte citrussyrlighed fra IPA, melder bryggeriet.
Cornerstore IPA har en alkoholprocent på 5,5.
Related Articles
PROFIL: Fra Toscana til Ebeltoft med fokus på den særlige italienske smag
Michael Gejel havde et fuldt booket yoga- og food-retreat i Toscana med sin kæreste, da coronaen ramte. De måtte aflyse alt og rejse hjem. Siden har han dyrket sin passion for det italienske i Mols – det mest toscanske Danmark kan byde på, siger han. Og nu er han...
Sådan håndterer Jagger opskalering og rekruttering
Det er gået stærkt, siden den første Jagger-restaurant åbnede i 2016. D. 10. november 2023 åbner man den 17. restaurant, mens mange flere er på vej. Ikke mindst i udlandet, hvis alt går efter planen. International vækst er en del af virksomhedens strategi, fortæller...
Jagger: Vi gør en forskel i et allerede mættet marked
Burgerkæden Jagger er vokset hastigt de senere år. Deli News har talt med virksomhedens Head Of Operations for at blive klogere på konceptet og succesen. Af Ebbe Fischer "Selvom Jagger er startet i en allerede mættet branche, kan vi stadig gøre en...