Jagger: Vi gør en forskel i et allerede mættet marked

november 3, 2023

Jeppe Villadsen foran sin butik på Stefansgsade, Nørrebro. Foto. Ebbe Fischer

Jagger i Lyngby. Foto: Jagger

Burgerkæden Jagger er vokset hastigt de senere år. Deli News har talt med virksomhedens Head Of Operations for at blive klogere på konceptet og succesen.

 

Af Ebbe Fischer

 

“Selvom Jagger er startet i en allerede mættet branche, kan vi stadig gøre en forskel ved at differentiere os på produktet.”

Sådan lyder det fra Jaggers Head Of Operations, Oliver Kaae-Mogensen.

“Vi fokuserer bl.a. på vores økologiske oksekøds historie, og vi prøver at fortælle de gode historier om vores produkter. Vi har f.eks. en egenproduktion i Sønderborg, hvor vores økologiske burgerboller, dip, økologiske vegetarbøffer, hjemmelavede hotdog-brød mv. kommer fra,” forklarer han.

 

Servicedelen med bordservering er afgørende

Desuden arbejder Jagger også intensivt og systematisk med servicedelen.

“De mennesker, der står bag baren, skal kende forretningen – og gerne have tid til at snakke lidt med kunderne,” fortæller Oliver Kaae-Mogensen og uddyber:

”Det er et fast food-koncept, men vi forsøger at holde bordservering og så vidt muligt altid komme ned med maden. Her forsøger vi også lige at snakke kort med gæsterne, og fortælle lidt om det hele. Det er et vigtigt element.”

 

Ny medarbejder-manual

For at få medarbejderne, hvoraf mange er på deltid, til at være med på dén, har Jagger netop udarbejdet et splinternyt materiale til internt brug. Det handler om, hvem man er.

”Inden din første dag på job får du en manual, du skal læse. Den handler om, hvad en Jagger-oplevelse er. Det dykker vi også ned i under oplæringsfasen af en medarbejder. Hvilke historier skal du have fortalt i dag? Hvordan skal servicen være? Det skal sidde på rygraden, ligesom man altid skal have et smil på læben og sige ’tak for i dag.’ Det handler om, hvordan vi agerer med gæsterne, men manualen handler også om, hvordan vi internt skal prøve at få noget sjovt ud af at gå på arbejde,” forklarer Oliver Kaae-Mogensen.

”Det er et krav til vores lokale management, at de tager initiativer, og det har de også budget til. Der er meget udskiftning af personale i vores branche, derfor har vi fokus på, at man også skal have det sjovt og være en del af et team,” tilføjer han.

 

Lokale chefer skal være kulturbærere

Ift. både eksterne og interne værdier er det de lokale managere, der er kulturbærere. Og hver person, de lærer op, skal altså lære servicebegreberne at kende.

”Desuden skal vi sørge for, at det hele er pænt – helhedsoplevelsen skal være god for kunden. Hvis vi gør alt, hvad vi kan for at løfte oplevelsen i restauranten, kan en god service måske redde et sjældent fejlprodukt. Eller omvendt,” siger Oliver Kaae-Mogensen.

 

Har I alligevel ramt et lille hul i markedet?

”Måske. Måske har vi ramt noget, siden vi har gjort så meget ud af at promovere de gode historier. Set ift. rekruttering kan man f.eks. gå på instagram og se, hvordan vores unge COO blev COO – hvordan han har arbejdet sig op i organisationen. Vi tilbyder uddannelse og lederkurser, for vi ønsker virkelig at gøre noget for både ledere og deltidsansatte. Vi ønsker, at de udvikler sig sammen med os.”

 

 

Related Articles

Gult kort til restaurantens gæster?

Gult kort til restaurantens gæster?

Ubehøvlede gæster, der går efter medarbejdernes seksualitet, køn, etnicitet eller udseende, har siden årsskiftet kunnet få et gult kort for dårlig opførsel hos Madklubben.   Af redaktionen Og det gule kort kan veksles til et farvel og tak, hvis ikke det hjælper,...