august 9, 2023
Af redaktionen
Den store amerikanske brugerbaserede søgeplatform Yelp.com har udarbejdet en rapport, der kortlægger, hvilke typer restauranter og spisesteder, der åbnede flest af fra april 2022 til marts 2023 i USA. Den såkaldte ‘State of the Restaurant Industry Report’.
Et interessant resultat af undersøgelsen er, at de såkaldte pop up-restauranter – altså restauranter i midlertidige lokaler i f.eks. et privat hjem eller under en festival – vækstede med 105 procent i USA i perioden.
Yelp har imidlertid særligt fokus på nye madtrends.
Ny trend kommer fra Østen
Og når man ser på, hvilke kulinariske tendenser, der hitter i restauranterne i det store land mod vest, er japanske ramen (en særlig slags nudler) førende.
I Japan har man tradition for særlige ramen-restauranter, hvor nudlerne bliver serveret med alskens andre fødevarer, og dét koncept har amerikanerne taget til sig.
Antallet af ramen-restauranter er således steget med 45 procent set ift. året før, ifølge Yelp. Og ifølge rapporten kan man forvente yderligere vækst i de kommende år.
Her er de største vækstsegmenter
(vækst set ift. året før inden for samme segment)
Ramen, 45 procent
Noodles, 40 procent
Chicken Shop, 30 procent
Tacos, 28 procent
Food stands, 23 procent
Breakfast and brunch, 20 procent
Japanese, 20 procent
Sushi, 13 procent
Steakhouses, 9 procent
Kilde: Yelp.com
Related Articles
Domino’s vil ansætte tusindvis op til jul i Storbritiannien og Irland
VOLATILT: Den ikoniske pizzakæde får travlt op til jul, ligesom de havde under EM i fodbold. Nu skal de igen ud og hyre til en højtid. Desuden vil man sænke fødevareomkostningerne for at støtte sine franchisetagere. Af redaktionen Domino's Pizza planlægger at...
”Vi følger med tiden, men undgår at gå gourmetbagervejen”
Bodenhoff Bageri har haft stor vækst og består nu af 11 filialer i Storkøbenhavn. Christian Bodenhoff ejer kæden, og Deli News har sat ham stævne til en snak om bagerbranchen. Hans fokus er på traditionel kvalitet, mens han lader ’Michelin-bagerne’ have deres segment...
Bagerkæde: Det digitale niveau eksploderer – nu udgør det 15 procent af omsætningen
Takeaway-bageri bliver mere og mere populært - særligt til festlige lejligheder som fødselsdage, hvor den traditionelle kagemand i dag er et stort takeaway-hit, lyder det. Af Ebbe Fischer ”De senere år har det digitale taget meget over, og både app og...