juni 21, 2023
Fremadstormende Gasoline Grill har hævet sit overskud. Regnskabet for 2022 viser et overskud på 2,6 mio. kr. efter skat – en stigning i forhold til året forinden, hvor resultatet lød på 2,1 mio. kr. Det skriver JP.
Og væksten skyldes i høj grad, at man er gået udenom grossisterne, ifølge Klaus Wittrup, direktør og medejer af Gasoline Grill.
”I snart to år har vi købt vores varer direkte fra producenter og kørt udenom grossister – og nu begynder vi for alvor at se fordelene,” siger Klaus Wittrup, ifølge JP.
Integrerer værdikæden
Ifølge direktøren er fordelen ved denne strategi, at man i højere grad integrerer værdikæden. Man har således fokuseret på et tæt samspil med producenterne, og det har været afgørende, ifølge ledelsen..
Særligt i forhold til at holde priserne stabile.
Gasoline Grill driver i alt ni restauranter i Storkøbenhavn, og ledelsen har ambitioner om at ekspandere i udlandet.
Related Articles
Bagerkæde: Det digitale niveau eksploderer – nu udgør det 15 procent af omsætningen
Takeaway-bageri bliver mere og mere populært - særligt til festlige lejligheder som fødselsdage, hvor den traditionelle kagemand i dag er et stort takeaway-hit, lyder det. Af Ebbe Fischer ”De senere år har det digitale taget meget over, og både app og...
Lagkagehuset-boss: Du skal føre de klassiske bagerprodukter – ellers går kunderne andre steder hen
Danskerne er med på at prøve nye produkter hos bageren, men har man ikke styr på traditionerne, går det galt. Sådan lyder det fra Lagkagehusets CMO, Morten Vedel, som i et interview med Deli News fortæller om virksomhedens strategi. Efter nogle heftige og ekspansive...
Digital bager-take away hitter
Stor kæde melder, at deres udbringning bare vokser. Her er det afgørende at være til stede på de sociale medier, lyder det. Af Ebbe Fischer ”Der er ingen tvivl om, at hele loyalitetsprogrammet, som man har i lommen på mobiltelefonen, er vigtigt. Her ser vi...