Leverandør skal sikre totaloplevelsen på Nordjyllands største musikfestival

april 3, 2024

Kirsten Østergaard Poulsen har før haft succes med at forudse en markedsudvikling. Privatfoto

Tuborg Classic 0,0 blev lanceret i april 2023 og er på rekordtid blevet en storsællert. Foto: Carlsberg

Nibe Festival har forlænget partnerskabet med Tuborg til 2029. Den nye aftale bringer en række initiativer med sig til glæde for de knap 20.000 festivalgæster.

 

Af redaktionen

Når musikglade gæster i Nibe skal slukke tørsten efter at have skrålet med på musikken, bliver det igen med Tuborg i glasset.

Tuborg og Nibe Festival har nemlig forlænget samarbejdet med fem år, så det nu løber til 2029. Det fremgår af en pressemeddelelse.

 

Skal løfte oplevelsen

En central del af partnerskabet er at skabe en endnu bedre totaloplevelse og aktivering af gæsterne på Nibe Festival.

Det fortæller festivalens talsmand, Peter Møller Madsen:

”Vi kommer til at kigge nærmere på miljøer omkring festivalen, så den bliver endnu bedre i år og de næste år. Derudover kommer vi i fællesskab til at udvikle en ny bar med Tuborg og Nibe som afsender. Den kommer til at få en strategisk placering på festivalpladsen,” siger han og tilføjer:

”Vi glæder os til at se de nye miljøer, og hvordan den løftede totaloplevelse kan være med til at sætte skub i en endnu større musikfest. Vi kan i hvert fald ikke vente.”

 

Festival i snart 40 år

Aftalen glæder Claus Bay, Head of Sponsorships, Event and Entertainment i Carlsberg Danmark.

”Nibe Festival har for længst udviklet sig til et trækplaster for god musik og stemning i Nordjylland, der hvert år samler tusindvis af glade gæster til et brag af en festival i smukke omgivelser, så vi er utroligt glade for at forlænge samarbejdet og forsyne de mange musikglade festivalgæster med en iskold Tuborg,” siger han.

Nibe Festival kan i 2025 fejre 40-års fødselsdag.

 

Kender hinandens behov

Det lange samarbejde har gjort, at bryggeriet og festivalen har styr på, hvor man skal hen sammen.

”Tuborg kender til vores behov og ønsker, og de ved præcis, hvad vi har brug for. Det skaber en stor tryghed om, at alt fungerer, så vi kan fokusere på at skabe den bedst mulige festival for vores gæster,” siger Peter Skipper, Food & Beverage Manager hos Nibe Festival.

I år afholdes Nibe Festival fra d. 3.–6. juli, og på blot én uge blev partout-billetterne til Nibe Festival 2024 udsolgt.

 

Kilde: Carlsberg

Related Articles

Eksplosiv stigning i salg af falske billetter

Eksplosiv stigning i salg af falske billetter

Ligesom sidste år stiger tendensen med at købere bliver snydt på det sorte marked.   Af redaktionen Der er allerede anmeldt 1034 sager om billetsvindel i 2024. Mens der sidste år blev anmeldt 662 sager i årets første seks måneder. Det viser tal fra National Enhed...

”Lokal mad og tradition er med til at brande vores festival”

”Lokal mad og tradition er med til at brande vores festival”

Tønder Festival ligger langt fra Danmarks storbyer, så de må gøre sig gældende på anden vis end at tiltrække lokalbefolkningen. Et våben er lokale fødevarer.   Af Ebbe Fischer   Der er langt til Tønder fra Aalborg og Aarhus. Og endnu længere fra København....

Tønder Festival har Danmarks ældste, og måske mest kræsne, publikum

Tønder Festival har Danmarks ældste, og måske mest kræsne, publikum

Lyden skal bare være i orden, når 15.000 mennesker tjekker ind til folkemusik og roots i Tønder. Gæsternes gennemsnitsalder er over 50, men de unge er der også. Altså dem på lige over 30.   Af Ebbe Fischer   ”Vi har en høj gennemsnitsalder - over 52 år - og...