Mange flere penge bliver lagt på restauranter end før corona

oktober 4, 2023

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

* indicates required

Jeppe Villadsen foran sin butik på Stefansgsade, Nørrebro. Foto. Ebbe Fischer

Foto: Coco HACHE

Hele 30 procent flere kroner bliver nu brugt på restaurantbesøg set ift. 2019 – det sidste år inden coronaen ramte.

Sådan lyder det fra HORESTAs cheføkonom, Jonas Kjær.

”Restaurantbranchen har det egentlig meget godt,” siger han ifølge HORESTA.dk.

 

Udfordringer med prisudviklingen

At økonomien er stærk er den vigtigste faktor, lyder det.

”Det, der driver udviklingen lige nu, er, at danskerne har penge til at forbruge. Vi har mange i beskæftigelse, og når de har job, har de også penge de kan bruge til at gå på restaurant,” siger Jonas Kjær.

Han tilføjer, at der også er udfordringer:

”Den allerstørste udfordring det er prisudviklingen, vi har haft nogle store stigninger i råvarepriserne, og det er den største udfordring for restauranterne.”

 

Related Articles

Hver fjerde dansker har spist på Bouillon, nu åbner konceptet i Hamborg

Hver fjerde dansker har spist på Bouillon, nu åbner konceptet i Hamborg

Siden åbningen i København i efteråret 2023 har Bouillon haft fuldt bookede borde og kø både foran restauranten og i bookingsystemet. Konceptet er enkelt: klassisk fransk bistromad til overkommelige priser. Ifølge virksomheden har så mange gæster besøgt Bouillon de...