november 20, 2024
Arkivfoto
Problemet er vokset efter corona, og nu skal det stemples som rigtig dårlig stil ikke at møde op til et booket bord, mener en specialist i adfærd. Og så kan man jo overveje et depositum, men det skal kommunikeres forsigtigt, lyder det.
Af redaktionen
Mange i branchen oplever det som et stort problem, at gæster booker – og så bare bliver væk.
Og problemet har desværre været stigende de senere år.
Artiklen fortsætter længere nede
Depositum kan være en løsning
Livsstilsekspert Julia Lahme har et bud på, hvorfor denne adfærd er vokset efter coronapandemien. Det skyldes – ifølge hende – at fokus på selvomsorg har gjort det nemmere at undgå ubehagelige afbud. Det skriver Sjællandske Nyheder.
Julia Lahme opfordrer til, at man arbejder på at genoprette folks almene ansvarsfølelse ift. at melde afbud, så det ikke opfattes som ‘OK’ bare at blive væk.
Og så støtter hun idéen om depositum ved reservationer ’så længe restauranterne kommunikerer, hvorfor det er nødvendigt,’ som hun siger til Sjællandske Nyheder.
Digital booking kan forstærke tendens
Jeppe Møller-Herskind er viceadm. direktør i HORESTA, og han fremhæver, at digital booking kan skabe en mindre forpligtende følelse, hvilket forstærker problemet, ifølge HORESTA.dk
Her kan branchen også søge nye løsninger for at sikre ansvarlighed og økonomisk stabilitet, lyder det.
Related Articles
Café Röd i Rønde “Art and Dine” – en helhedsorienteret oplevelse mellem galleri, køkken og sted
En tidligere brandstation ved porten til Djursland har fået nyt liv. I Rønde har Café Röd slået dørene op som café, restaurant, galleri og rammeværksted i én samlet helhed. Ikke som to parallelle forretninger, men som en samskabt oplevelse, hvor kunst, mad og...
Hver fjerde dansker har spist på Bouillon, nu åbner konceptet i Hamborg
Siden åbningen i København i efteråret 2023 har Bouillon haft fuldt bookede borde og kø både foran restauranten og i bookingsystemet. Konceptet er enkelt: klassisk fransk bistromad til overkommelige priser. Ifølge virksomheden har så mange gæster besøgt Bouillon de...
Julefrokost-amok på Øresundsfærgerne: 37.000 gæster og kæmpekøkken i konstant drift
Øresundslinjen har i 2025 udviklet sig til en af Nordens største julefrokostdestinationer til søs. Med tusindvis af gæster, 16 kokke på hver båd og minutiøs logistik i havnene er julefrokosten blevet en industriel, men stadig gastronomisk, øvelse. Af: Redaktionen...






