Tendens: Brands går sammen og øger værdi – ny is er godt eksempel

februar 9, 2024

Jeppe Villadsen foran sin butik på Stefansgsade, Nørrebro. Foto. Ebbe Fischer

Arkivfoto

Af redaktionen

Co-branding er en spændende og relativ ny måde at vækste på for mange virksomheder. En eksklusiv is-serie solgt på en fiskerestaurant er seneste skud på stammen.

 

”Det er en af de rigtig gode dage på ismejeriet, når vi kreativt samspil med et fyrtårn på den danske restaurantscene kan skabe en helt ny dessert-serie. Det hele går op i en højere enhed når det fine japanske formsprog og æstetik kan forenes med lokal dansk økologisk flødeis i firkanter. At vi så samtidig kan teste smag og form på flere europæiske markeder, gør os kun endnu mere glade. Arigatou.”

Sådan lyder det på LinkedIn fra Anders Bang, kommunikationschef hos Hansen Is, der er gået sammen med Sticks’n’Sushi.

 

Nyt ‘genialt’ dessertkoncept

Anledningen er, at partnerskabet netop har lanceret et nyt og innovativt dessertkoncept, der nu kan findes på dessertkortet på 27 af sushikædens restauranter i Danmark, Tyskland og Storbritannien, skriver Euroman og kalder det ligefrem genialt.

Det har taget et helt års samarbejde at udvikle den rette  smagskombination og dessert, inden Sticks’n’Sushi har kunnet integrere Hansens Is i deres japanskinspirerede desserter.

Og nu bruger begge parter det særlige samarbejde aktivt i deres markedsføring.

 

Her er isen

Men hvad er det for en is, de har skabt?

Den danske flødeis bliver kombineret på flere forskellige måder. Dels med sesamcreme sammen med flødeis med en sort sesam-topping, chokoladefondant med flydende matchamidte, samt is-sticks af vaniljeis samt surdejsis, der er lavet på en sirup af overskudssurdejsbrød. Sidstnævnte giver isen en smag, som minder om saltet karamel, skriver Euroman.

 

Related Articles

Fra journalist til gelatomester på rekordtid

Fra journalist til gelatomester på rekordtid

Hans is har modtaget en lavine af hæder – både nationalt og internationalt. Nu har han opskaleret til tre butikker, og fremtiden byder på mere vækst. Vi har sat Jeppe Villadsen stævne i hans nyåbnede isbar i Ydre Nørrebros mest hippe område til en snak om is til...

“Fremtidens vindere på ismarkedet er is med et formål”

“Fremtidens vindere på ismarkedet er is med et formål”

Hvis man gerne vil følge med tiden og ramme trendsætternes smag - og alle de, der efterligner – skal man som isproducent tænke længere end bare at sælge velsmagende økologisk is. Sådan lyder det fra fremtidsforsker Kirsten Østergaard Poulsen.   Af Ebbe Fischer  ...

Leverandør: Flere ønsker færdigt ismix leveret direkte til ismaskinen

Leverandør: Flere ønsker færdigt ismix leveret direkte til ismaskinen

Øllingegaard laver over 20 ton færdigt ismix om måneden om sommeren, og tallet vokser. Især nystartede ishuse efterspørger ismix, mens de større køber fløde eller sødmælk og laver deres eget mix. Vi tog på besøg på landet og fandt bl.a. ud af, hvor lavt man kan gå ned...