Michelinrestaurant med tre stjerner åbner som pop-up i Tivoli med specialdesignet menu

marts 13, 2024

Jeppe Villadsen foran sin butik på Stefansgsade, Nørrebro. Foto. Ebbe Fischer

Arkivfoto: Rachel Claire

En legende lander i København, når den slovenske restaurant Hiša Franko med stjernekokken Ana Roš i spidsen gæster Tivoli med en særlig menu til lejligheden.

Af redaktionen

Hiša Franko er den første restaurant, der bliver offentliggjort fra pop-up programmet for Det japanske Tårn i 2024. Det skriver migogkbh.dk

Og sikke en start på programmet.

 

Tivolichef jubler

Den slovenske restaurant Hiša Franko og køkkenchef Ana Roš har skabt sig et stort navn, og high end director i Tivoli, Mikkel Ustrup, jubler over aftalen.

”Det her er helt unikt, og vi er meget stolte af at kunne præsentere Hiša Franko i Det japanske Tårn,” siger ifølge migogkbh.dk.

Han tilføjer:

”De senere år har vi kunnet byde en lang række prominente restauranter og kokke ind for at lave pop-up i Det japanske Tårn, og det er ikke mindst takket være deres hårde arbejde og succes, at vi nu kan præsentere den hidtidige kulmination på perlerækken af pop-ups.”

 

Slovensk stil med tre stjerner

Hiša Franko har hele tre Michelinstjerner og skaber komplicerede retter med lokale slovenske råvarer, som bliver løftet gennem avancerede kombinationer.

Menuen i Det japanske Tårn bliver unik for Tivoli.

Aftenmenuen kommer til at koste 2.200 kroner og frokostmenuen 1.700 kroner, ifølge migogkbh.dk.

 

Autodidakt hemmelighed

Hiša Franko beskæftiger omkring 50 medarbejdere og har også en plads på listen som en af ​​verdens 50 bedste restauranter (nummer 32 i 2023).

“Ana Roš blander et internationalt udsyn med hyperlokale indkøb,” siger William Drew, indholdsdirektør for Worlds 50 Best Restaurants, til NY Times.

Han tilføjer:

”Siden Ana Roš er autodidakt, har hendes retter ikke behov for at følge nogen forudfattede regler, men er designet til at fremvise ingredienserne og specialiteterne fra hendes hjemland med størst mulig effekt.”

 

 

Related Articles

Gult kort til restaurantens gæster?

Gult kort til restaurantens gæster?

Ubehøvlede gæster, der går efter medarbejdernes seksualitet, køn, etnicitet eller udseende, har siden årsskiftet kunnet få et gult kort for dårlig opførsel hos Madklubben.   Af redaktionen Og det gule kort kan veksles til et farvel og tak, hvis ikke det hjælper,...

Vaffelbaroner vil disrupte markedet med fokus på færdige løsninger

Vaffelbaroner vil disrupte markedet med fokus på færdige løsninger

Har et hotel eller en restaurant mod på at begynde at sælge friske vafler, kan de købe et færdigt sæt hos danske Waffle Barons. De unge iværksættere har nu solgt deres fysiske salgssteder og har intet showroom - for det handler om at fokusere på sit koncept og hullet...