Markant flere bestiller takeaway online

september 12, 2023

Jeppe Villadsen foran sin butik på Stefansgsade, Nørrebro. Foto. Ebbe Fischer

Foto: Armin Rimoldi

Nye tal fra Dansk Erhvervs E-handelsanalyse viser, at danskernes onlinebestillinger af takeaway-mad  er vokset markant siden 2022.

 

Af redaktionen

Det er stadig mest populært hos de unge, hvor syv ud af 10 køber takeaway mindst en gang om måneden, men forbruget er steget på tværs af alle befolkningsgrupper. Det skriver Dansk Erhverv

Lidt over halvdelen af danskerne – 53 procent – handlede online i løbet af den seneste uge af juni – som reference. Det er årets hidtil højeste andel (år 2023) og tendensen har været stigende siden marts, skriver Dansk Erhverv.

Blandt de 53 procent af forbrugerne, der har handlet online den sidste uge af juni, har hele 80 procent handlet fastfood, hvilket er op fra 58 procent i 2019 – og op fra 75 procent i 2022.

Related Articles

AI skal guide Ubers nye leveringsrobotter

AI skal guide Ubers nye leveringsrobotter

Uber Eats er gået all in på madmarkedet med en ny generation af leveringsmetoder. Det begyndte i USA og nu kommer en ny effektiv metode til Tokyo. Europa kan blive næste skridt. Af redaktionen Uber Eats sætter automatiske robotter til at levere mad i dele af Tokyo fra...

Legendariske elBulli genopstår i København

Legendariske elBulli genopstår i København

Det er lykkedes Rasmus Munk fra Alchemist at stable et spektakulært projekt på benene over tre dage d. 2., 3. og 4. februar 2024.   Af redaktionen Her vil manden bag elBulli – den catalanske superstjernekok Ferran Adrià samt broderen Albert – lave tre middage i...

Takeaway boomer i Danmark

Takeaway boomer i Danmark

Af redaktionen En ny undersøgelse fra HORESTA viser, at danskernes forbrug af takeaway er steget fra 42,7 millioner bestillinger i 2019 til 76,2 millioner i 2022. Det repræsenterer dermed en vækst på hele 78,6 procent. Undersøgelsen er baseret på stikprøver blandt...