Forbrugerne udskifter vegetarprodukter med kød i krisetider

august 10, 2023

Jeppe Villadsen foran sin butik på Stefansgsade, Nørrebro. Foto. Ebbe Fischer

Af redaktionen

Når krisen kradser, går forbrugerne tilbage til kødet.

Det tyder meget på, efter omsætningen af en række vegetarprodukter er faldet markant i takt med inflation og stigende omkostninger, og det gælder i flere lande.

Det skriver Berlingske og henviser bl.a. til, at den store amerikanske kæde Beyond Burger’s omsætning er faldet voldsomt – med en tredjedel – i det seneste regnskabskvartal.

 

Forbrugerne går væk fra veganske produkter

Beyond Burger’s fører ’falsk kød’ – altså en række plantebaserede produkter, der skal ligne kød i konsistens og smag, og virksomheden har bl.a. McDonalds som storkunde.

I bl.a. Storbritannien ser man en lignende tendens, og store virksomheder som Nestlé og Oatly har trukket veganske produkter ud af det britiske marked, ifølge Berlingske.

 

%

Dit afsnit går her

Related Articles

”Med eller uden alkohol, sir?”

”Med eller uden alkohol, sir?”

En voldsom bølge er i gang – den alkoholfri trend, og ifølge Carlsberg har vi ikke set toppen af isbjerget endnu. I fremtiden bliver en øl med alkohol et aktivt tilvalg, når du bestiller øl på en bar. Sådan lyder det fra to specialister.   Af Ebbe Fischer...

Carlsberg satser benhårdt på alkoholfri øl – her er strategien

Carlsberg satser benhårdt på alkoholfri øl – her er strategien

Det går kun én vej, fortæller Nanna Leth - brandansvarlig for Carlsbergs portefølje af alkoholfri øl. I et interview med Deli News løfter hun sløret for bryggerigigantens strategi på et boomende marked.   Af Ebbe Fischer ”Vi kan se, at vi måned for måned sælger mere...