august 10, 2023

Af redaktionen
Når krisen kradser, går forbrugerne tilbage til kødet.
Det tyder meget på, efter omsætningen af en række vegetarprodukter er faldet markant i takt med inflation og stigende omkostninger, og det gælder i flere lande.
Det skriver Berlingske og henviser bl.a. til, at den store amerikanske kæde Beyond Burger’s omsætning er faldet voldsomt – med en tredjedel – i det seneste regnskabskvartal.
Forbrugerne går væk fra veganske produkter
Beyond Burger’s fører ’falsk kød’ – altså en række plantebaserede produkter, der skal ligne kød i konsistens og smag, og virksomheden har bl.a. McDonalds som storkunde.
I bl.a. Storbritannien ser man en lignende tendens, og store virksomheder som Nestlé og Oatly har trukket veganske produkter ud af det britiske marked, ifølge Berlingske.
%
Dit afsnit går her
Related Articles
Ny smileyordning aktiveret – sådan ser den ud
Af redaktionen Mandag d. 2. oktober 2023 blev en ny smileyordning udrullet med et helt nyt smileymærke. Meningen er, at smileyordningen skal blive mere simpel i udtrykket. Det skriver DR.dk. En QR-kode skal aflyse kontrolrapporten - på den måde kan man altid hente den...
TREND: Klassiker storsælger som alkoholfri
Danskerne er vilde med alkoholfri øl og vin, der vækster voldsomt. Det samme sker i mange andre vestlige lande, og Carlsberg vil nu satse endnu mere på segmentet. Af redaktionen ”Tuborg Classic har lidt mere af det hele.” Sådan blev Tuborg Classic...
Tilbagegang for særlig luksusspise
Dansk kaviar - eller stenbiderrogn - er en klassiker på mange danske sommerborde. Men i år vil der nok være længere imellem. Danske fiskere fanger nemlig langt færre stenbidere. Fiskeriminister Jacob Jensen (V) er nu gået i dialog med forskere og fiskeribranchen om,...