februar 27, 2025

Royal Unibrew opkøbte i december 2023 mikrobryggeriet Too Old To Die Young (af REKOM Group). Pressefoto: Royal Unibrew
Bryggerikoncernen Royal Unibrew omsatte i 2024 for lidt over 15 milliarder kroner, en stigning på 16 procent fra året før.
Af Ebbe Fischer
”I de seneste fire år er vi næsten fordoblet i størrelse, hvilket har gjort os stærkere og mere modstandsdygtige.”
Sådan siger Royal Unibrews administrerende direktør, Lars Jensen, i en udtalelse i regnskabet – hvor han også kalder 2024 for et rekordår.
Den organiske vækst var på seks procent mod fire procent året før, og salget af øl og andre drikkevarer steg fem procent i mængde, efter et fald på tre procent i 2023. Driftsresultatet voksede med 20 procent til 1,97 milliarder kroner, men forblev dog under analytikernes forventning på over 2 milliarder kroner.
For 2025 forventer Royal Unibrew en nettoomsætningsvækst på 5-7 procent og en driftsresultatvækst på 7-13 procent.
Lars Jensen tilføjer:
”Vi har udviklet en robust vækstmodel, og vores udvidede geografiske tilstedeværelse og platform har transformeret vores forretning og åbnet op for nye lokale vækstmuligheder.”
Related Articles
“It’s not the cow, it’s the how” – stigende kødpriser sender kantiner på grøn omstilling
Når Food Festival 5.–7. september åbner dørene til Danmarks største madfestival, bliver det ikke kun de nysgerrige foodies, der får noget at tygge på. Også de professionelle køkkener, fra kantiner til storkøkkener, er inviteret til at tage livtag med en af tidens mest...
Havsmag – Jens’ arbejde for at bringe tang fra kyst til køkken
Tang er en af naturens mest oversete ressourcer. Den kræver hverken jord, ferskvand eller pesticider. Den er rig på umami, jod, kalcium og omega-3, og bidrager aktivt til at rense vores kystnære havmiljø. Alligevel er tang stadig en niche i det danske fødevaresystem....
Plantebaseret pionerprodukt vinder Mavens Hule 2025
Det plantebaserede mejeriprodukt FÆRM løb med sejren ved Mavens Hule 2025, en konkurrence for grønne fødevareiværksættere afholdt den 8. maj i Agro Food Park, Aarhus. Prisen inkluderer et skræddersyet udviklingsforløb samt mulighed for at få produktet bredt ud i...






