”Vi ved, at gaming og god mad går hånd i hånd”

februar 26, 2025

People walking around

Nicole Bellaiche er direktør i Bella Presents. Foto: Copenhagen Gaming Week.

Nicole Bellaiche er direktør i Bella Presents, der har det øverste ansvar for Copenhagen Gaming Week. Deli News har stillet hende nogle spørgsmål om festivalens hastige udvikling.

Af Ebbe Fischer

Copenhagen Gaming Week i Bella Centeret havde urpremiere i januar 2024, og på andet år ramte den 23.000 besøgende spilentusiaster. Og de er først lige begyndt, ifølge ledelsen.

Artiklen fortsætter længere nede

Festival sætter rekord i Bella Centeret og har vilde ambitioner

Egen cateringafdeling

Nicole Bellaiche forklarer, at man har et stort fokus på forplejning.

Hvem er festivalens hovedleverandører af mad og drikke?

”Copenhagen Gaming Week (CGW) samarbejder primært med Bella Center Copenhagens egen cateringafdeling samt en række eksterne partnere for at sikre et bredt udvalg af mad og drikke,” siger Nicole Bellaiche og uddyber:

“Vi ved, at gaming og god mad går hånd i hånd, og vi arbejder målrettet på at skabe en oplevelse, der passer til vores publikum. Mad og drikke er en vigtig del af helhedsoplevelsen, og vi arbejder løbende på at optimere udbuddet til vores gæster.”

Vil være større

Copenhagen Gaming Week har ikke lagt skjul på deres meget store ambitioner.

Skal I være størst i Skandinavien eller Europa – hvor stort kan det blive?

”Copenhagen Gaming Week (CGW) har allerede oplevet en eksplosiv vækst fra første til anden udgave, og den massive interesse i 2025 – hvor vi har meldt alt udsolgt – bekræfter, at potentialet er enormt. Vi har fra start haft ambitionen om at etablere festivalen som en af de førende gaming- og spilkultur-events i Skandinavien, og vi arbejder målrettet på at løfte det endnu mere internationalt i de kommende år,” siger Nicole Bellaiche og fortæller, at man ser på udviklingen af CGW i flere dimensioner:

”Publikumsmæssigt er vi på vej mod at blive en af de største gaming-events i regionen, og vi forventer fortsat vækst. Indholdsmæssigt vil vi udvide partnerskaber og tiltrække flere internationale aktører, både fra gaming-industrien, e-sporten og tech-verdenen. Og Erhvervsmæssigt ønsker vi at skabe en platform, der understøtter spiludvikling, talentudvikling og innovation – ikke kun i Danmark, men i hele Norden.

Vi ser CGW som et flagskib for gaming-kulturen, og vi arbejder strategisk på at gøre det til et samlingspunkt for gamere, udviklere, virksomheder og kulturinstitutioner – både nationalt og internationalt.”

Er årets format noget, vi vil se gentaget?

”Vores tilgang er at udvikle festivalen år for år. Vi bygger videre på succeserne, men vi skruer op for de elementer, som vores publikum efterspørger. Fra 2024 til 2025 har vi f.eks. bevæget os fra en mere tilskuereorienteret event til en hands-on festival, hvor gæsterne ikke blot ser gaming, men deltager aktivt. Det er en retning, vi kommer til at dyrke endnu mere i fremtiden,” siger Nicole Bellaiche.

Hun tilføjer, at nogle af de mest populære elementer fra 2025 – som Nordic Card Show, TAGS (Tomorrow’s Awesome Games Showcase), interaktive oplevelser og store turneringer som “W” faciliteret af Power – sandsynligvis bliver bærende søjler fremover.

”Men vi er også meget opmærksomme på gaming-verdenens dynamik og ønsker at udvikle CGW i takt med nye trends og teknologier,” siger Nicole Bellaiche.

Læs mere om Copenhagen Gaming Week:

Hastigt voksende festival har kig på Skandinavien

Related Articles

Stor festival vender overraskende tilbage til Frederiksberg

Stor festival vender overraskende tilbage til Frederiksberg

Siden 2013 har den gratis elektroniske musikfestival Stella Polaris været at finde i Frederiksberg Have, men sidste år lukkede den. Nu er den genopstået.   Af Ebbe Fischer Stella Polaris blev grundlagt i Aarhus i 1997, og den blev første gang afholdt i København...