Husk at køl fisken ned – restauratør fik bøde på 20.000 kr. ved kontrolbesøg

december 30, 2024

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

* indicates required

Jeppe Villadsen foran sin butik på Stefansgsade, Nørrebro. Foto. Ebbe Fischer

Arkivfoto

Restaurant Søgaarden i Sunds fik en over nallerne – i kontrolrapporten står, at bøden er givet, da man har registreret fisk med for høj temperatur. Ejeren hævder, at en køler lige var gået ned.

 

Af redaktionen/ef

Kontrollanterne kasserede et kilo fisk ved besøget.

Og efter Fødevarestyrelsens kontrol har restauranten modtaget en bøde på 20.000 kroner og en sur smiley, som virksomheden skal skilte med ved indgangen. Det skriver TV MIDTVEST.

”Vi er i chok over det her,” siger ejer Kristian Jensen til TV-stationen.

”Vi har en køler, der er gået ned, og det opdager vi først, da kontrollanten kom på besøg. Det var ikke, fordi vi havde tænkt os at bruge de fødevarer. Det er ikke vores hovedkøler, forklarer han.

Ifølge Kristian Jensen er det held i uheld, at det netop var kontrollanten fra Fødevarestyrelsen, der opdagede køleskabet.

”Det kunne være sket dagen efter, hvor vi så selv ville have opdaget det,” siger han og agiterer for, at det er et øjebliksbillede, der ikke burde straffes hårdt.

 

Related Articles

Restaurant Flammen åbner restaurant nummer 20

Restaurant Flammen åbner restaurant nummer 20

Restaurant Flammen tager endnu et skridt på sin vækstrejse, når kæden den 18. juni åbner restaurant nummer 20 i Danmark. Den nye restaurant i Hjørring markerer en milepæl for familievirksomheden, som siden åbningen i Kolding i 2009 har udviklet sig til en af landets...

Stegt flæsk, Gulddamer og kompromisløs kvalitet på Franks Kro

Stegt flæsk, Gulddamer og kompromisløs kvalitet på Franks Kro

Historien om Franks Kro kunne ved første øjekast ligne en tidslomme fra 70'erne. Massive træborde, billeder fra bedsteforældrenes tid og klassiske danske retter præger den hyggelige kro i Fredensgade i København, hvor der er plads til omkring 40 gæster. Men mødet med...